26 februari 2009

Loppisfynd

Helt plötsligt står den bara där, skatten som man letat efter. Mitt ibland 118 olika vaser och småprylar tronar den som en stolt drottning och drar min blick till sig och lyckan sprider sig i min kropp… äntligen har jag funnit dig! du fantastiska karamellskål i vitt pressglas! var har du varit hela mitt liv!?Ni som inte brukar leta på loppisar tycker säkert jag är galen… men ni andra, ni förstår

Såklart fick lite annat följa med mig hem, bla kakfatet i vit plåt (2st á 10kr) kunde bara inte lämnas kvar… vi skulle ju även ha ett linneskåp, fotölj, byrå och näverkorg…ja, ett linneskåp fick följa med hem, en pall och ett litet soffbord.
De tre möblerna blev slipade omgående och första lagret färg lades på igår kväll… nu ska jag snart ut i garaget och lägga på nästa lager färg. Sakta men säkert hittar vi möbler för att fylla vårat nya hus.Att flytta från 35kvm till 200kvm ställer en inför lyxproblem som att hitta möbler för att fylla ut all plats. Men vi tänker inte stressa, det får helt enkelt ta den tid det tar att hitta de möbler och andra prylar vi vill ha.

Annars håller ryggen fortfarande på och lever f*n med mig och uppe på det har jag världens förkylning på g… det värker i halsen, river i bröstet och kliar i näsan och öronen… huskurstips någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar