27 februari 2009

Skrivbord & Linneskåp



Idag bjuder jag på ännu fler färdiga renoveringar!
Dessa två möblerär mina personliga favoriter - missförstå mig rätt, jag tycker mycket om de andra med (annars är det dumt att köpa dem), men dessa två har något visst.... jag kan gå och titta och stryka på dem flera gånger i garaget och bara njuta av deras fina linjer och detaljer (knäpp? moi?).
Bilderna gör ingen av möblerna på något sätt rättvisa! men ni ser ju ungefär...

Linneskåpet ska få "bo" i sovrummet är det tänkt och skrivbordet ska vara i det lilla kontoret.

Nu kommer Flisa & Majas matte bli mycket ledsen då jag berättar att vi har hittat fyra till likadana stolar (jo, hon letar febrilt efter såna hemma hos sig och hittar inte) som jag köpte och renoverade förut, så vi ska åka i helgen och köpa de med, kan ju alltid vara bra med extrastolar.

Bara 12 dagar kvar! (det går så fooooort!)

5 kommentarer:

  1. Så fina möblerna blev! Skrivbordet är verkligen snyggt. Härliga ben, som utgör det där lilla extra.

    Hoppas att du får en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack söta!

    Helfina möbler! Jag har ju liksom målat lite jaa. Hehe...
    Så man vet ju vad det blir när det blir vitt, menar jag.;-) Kram

    SvaraRadera
  3. oj så mycket fina möbler! Jag blir så sugen på att köpa på mig något nypp projekt. Även om man inte har plats för det nu så kan det ju finna sin funktion någon gång i framtiden:)
    Skrivbordet är verkligen jätte fint!
    /Lina

    SvaraRadera
  4. Men alltså, hur göööör du alla dina fynd? Vem gör sig av med sådana där möbler? Här tycker jag att man bara kan hitta felköp från Ikea på Blocket och loppisar, vad gäller möbler.. tror att ni kommer att vara rätt välförsedda på möbelfronten när ni nu får flytta in!!

    Jo, såg ditt tips på förkylningsbot. Undras om inte förkylningen blev så skraj av att läsa om ingredienserna i den cocktailen, att den bestämde sig för att dra sig tillbaka?!

    Ja, jag inte fattar inte heller hur det har kunnat bli 500 inlägg?!

    Det ska troligen bli tygtaveltillverkning i helgen! Om jag nu inte kommer på en massa andra saker förstås, sådant har ju hänt förr!!

    Ha en trevlig fredagskväll!!!

    SvaraRadera
  5. hej!
    tack för titten hos mej å tack för din fina kommentar!!

    vilka UNDERBARA möbler! såå fina! var har du fått tag på dem!? förstår om du är lycklig :)

    ha en skön helg!
    kram!

    SvaraRadera