26 februari 2009

SMHI (SverigesMultiHycklandeInstitut)

Ja, jag kan inte göra annat än att hålla med Hillevi…Jag har kollat på SMHI´s hemsida sedan igår morse och enligt dem ska det inte snöa en gnutta hos oss på hela veckan… men det har snöat hos oss igår förmiddag och tydligen en del inatt, för det var 3-4cm nysnö ute imorse och det snöar fortfarande… vi kanske befinner oss i någon sorts svart fläck som inte SMHI ser eller något?
Inte för att jag klagar egentligen, det är ju ganska trevligt med snö och Hugin bara älskar det, men ändå.

Idag ska jag börja rensa i alla skåp och lådor i köket (åååååh vad roligt! inte…) vi har kommit överens om sambon och jag att det är bäst att rensa innan flytt så att man inte flyttar med sig gammalt skräp härifrån och dit.
Men på fullaste allvar, detta med att rensa, slänga och packa ihop måste vara den absolut tråkigaste delen med att flytta. Tänk om alla grejer bara magiskt kunde förflytta sig från den gamla platsen till den nya på angivet datum, så smidigt! Meeeen eftersom jag inte lever i Harry Potters värld utan i verkligheten så är det väl bara att börja rensa….Fast först ska jag nog ta mig en kopp kaffe, sen gå ut med Hugin, sen ringa något mycket viktigt samtal…sen… argh! behåll fokus…rensa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar