09 maj 2010

Grovingång del 4

Grovingången är så gott som klar!!!
Kommer ni ihåg hur det såg ut från början?
Min sambo T har varit så duktig, jag har mest pekat och sagt hur jag vill ha det, fast när vi tapetserade så var jag "assistent" och handräckte åt T :)
Jag älskar de stora pionerna avbildade på tapeten, pioner inne och pioner ute, kan det bli bättre?

Nu när grovingången är klar kommer mycket av arbetet här hemma riktas in på trädgården igen. Våren är ju här på riktigt nu och många trädgårdsdrömmar ska förverkligas!
Jag pysslar på så gott jag kan ute trots värk, jag tar det i min egen lilla takt, det går inte fort, men det går och det är det som är viktigast!
I år är det många rabatter som ska göras om. Efter att ha gått förra året och kollat och registrerat allt som fanns i trädgården är det i år dags att göra om!
Mycket rosor av olika former, sorter och ursprung ska få flytta hem till oss. Det finns redan många gamla förvildade rosor som jag inte ens vet vad det är för sort. Jag tillförde förra året en "New Dawn", eller snarare flera som ska få bilda en häck, sedan tidigare finns en "Flammentanz" som är gigantiskt! och för ca en vecka sedan planterade jag några "the Fairy" som ska få tjäna som marktäckare.

Oj, oj, jag skulle kunna sitta här hur länge som helst och skriva om olika blommor och planer jag har för vår trädgård....mer kommer sedan.

12 kommentarer:

  1. Så fiint! Nästan synd att kalla den vid grovingång nu :) Ni har ju två finingångar!

    Härligt att höra att du påtar på trots det onda, men det ger ju så mkt tillbaka att få va där i jorden och skörda sitt arbete med blommor och blader sen :D

    Klappa dej själv på ryggen från mej!
    Kramar
    Sigrid

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vilken skillnad! Bra jobbat! Ser jättefint ut .

    Men det är väl härligt att planer och drömma! Det gör jag också - i massor! Och kanske 5 % blir verklighet ;-). Men det är en del av glädjen tycker jag - att drömma sig bort.

    Ha en bra söndag!

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Åhhh... vad fint det blev! Det var väl värt att vänta lite på... eller hur?? Nu kan du gå dit och kika lite varje dag... medan du planrear för dina rabatter och alla rosor som ska få äran att flytta in hos er!!
    Ha det gott och njuut!!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Vilken skillnad. Gillar tapeten jättemycket, så snyggt med ett sånt stort och markant mönster.

    Hoppas du har haft en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev. Händig sambo du har :). Må så gott! Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Super fint du får kalla det något annan för jag tycker att det vart superfint. (fin ingången)gillar skarpt din tapet vad heter den? har du målat eller lackat golvet det såg så blangt och fint ut.

    SvaraRadera
  7. Wow vilken skillnad, helt underbart blev det!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. Åh, det blev superfint! Har ni byggt de fina garderoberna själva?! De var jättefina verkligen och med bara en enkel hake! Så fräscht! Det är inte alla som har såå fräscha groventreer!:) Ha en fin vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Så jättefint det blev i din hall! Förstår att du känner dig nöjd! Kram från Maria

    SvaraRadera
  10. Så snyggt, med svart golv och den tapeten. Ja jag kommer ihåg hur det såg ut innan, lite skillnad om man säger så hihi. Det blir uppdatering av grabbarnas rum. Skall väl inte göras om så mycket men byta färger. Nu blir det svart och vitt även där. Ha det gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  11. Så fint det blev!
    Händig karl du har!!
    Så kul att se det färdigt!

    Hoppas att du kommer att bjuda på många härliga bilder från din trädgård, lovar att jag INTE kommer att tröttna! *ler*

    Hoppas att det kommer lite varmare väder och att din värk blir bättre av det!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  12. Hej du! Längesedan jag kikade här, har ju sett lite bilder på facebook men åååh vad fint det blev när det blev färdigt! Måste komma och inspektera någon dag!

    SvaraRadera